Magic: the Gathering
Karta tygodnia
Russian  English  Espanol  Francais

Last changes:
27.12.2015

MTG cards (Polski)
MTG cards (Angielski)

 

Cześć! Nazywam się Irina Samonova, Jestem sędzią poziomu drugiego z Moskwy (Rosja). Spędzam dużo czasu na pomaganiu ludziom w zrozumieniu zasad Magica.

Więszkość nowych graczy myśli, że wystarczy nauczyć się interakcji między poszczególnymi kartami (czeka na was 12tys. kart, ha), aby osiągnąć mityczny poziom doświadczonych graczy. Bez szans. Jeśli chcecie poznać zasady, musicie się ich nauczyć. Niemniej jednak, zaczęłam prowadzić tę stronę, aby pomóc graczom w poznaniu zasad przez pokazanie działania poszczególnych kart.

Co tydzień poddam analizie jedną z ciekawych kart Magicowych.


Treasure Cruise

Treasure Cruise

  • Jak działa zdolność Delve?
  • Czy w odpowiedzi na Delve można usunąć kartę z cmentarza? 
  • Czy przy pomocy Delve można zapłacić dodatkowy koszt karty?
  • Czy można użyć Delv do zagrania czaru z Flashbacka?
  • Czy Delve celuje w karty na cmentarzu?
  • Czy można wyexilować tokeny? 
  • Czy można wygnać więcej kart, niż to potrzebne do zagrania czaru? 
Rattleclaw Mystic

Rattleclaw Mystic

  • Jak działa zdolność Morph?
  • Czy można zagrać Morpha nie z ręki?
  • Jakie jest CMC Morpha?
  • Kto może patrzeć na kartę leżącą frontem do dołu?
  • Jak odróżnić permanenty leżące frontem do dołu?
  • W jakich przypadkach trzeba pokazać front Morpha?
  • Jak obrócić Morpha frontem do góry?
  • Jak wpływają na Morphy continous efekty?
  • Co dzieje się z aurami i equipmentami przyczepionymi do Morpha?
  • Jak kopiują się Morphy?
Boon Satyr

Boon Satyr

 

Boon Satyr pomoże nam radzić sobie z najbardziej złożoną mechaniką Therosa — Bestow

  • Kiedy Boon Satyr jest kartą Stworzenia?
  • Dlaczego Boon satyr jako Aura nie fizzluje, gdy straci cel?
  • W jakich warunkach można skontrować czar z Bestow przy pomocy Annul, Negate czy Remove Soul?
  • Czy można zagrać Boon Satyra za koszt Bestow przy Cascade?
  • Czy Boon Satyr znajdujący się na polu bitwy może stać się Aurą?
  • Czy można wybrać Boon Satyra przy rozpatrywaniu Duress?
Chord of Calling

Chord of Calling

  • Jak działa Convoke?
  • Czy można tapować stworzenia, które dopiero co weszły na pole bitwy?
  • Czy można zatapować więcej stworzeń, niż jest potrzebne do opłacenia kosztu zagrywanego czaru?
  • Jaki jest CMC czaru z Convoke'iem?
  • Czy można zatapować Wild Cantor pod Convoke, a potem ją poświęcić i otrzymać manę?
  • Czy można opłacić koszt alternatywny Convoke'a?
  • Czy można opłacić Convoke bez wykorzystania many przy Trinisphere na polu bitwy?
  • Jak współdziałają Chord of Calling i Thalia, Guardian of Thraben?

 



Irina Samonova © 1999-2017

Magic the Gathering is TM and copyright Wizards of the Coast, Inc, a subsidiary of Hasbro, Inc. All rights reserved.

ßíäĺęń.Ěĺňđčęŕ